Orthodox Metropolis of Zambia
"Στον απόηχο της ιστορικής επίσκεψης της Α.Θ.Μ Πάπα & Πατριάρχη Αλεξανδρείας & Πάσης Αφρικής κ.κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ Β΄ στη Ζαμπια,ένα ευχαριστώ σε πέντε πράξεις:
Πράξη 2η: Θεμέλιος λίθος σε έναν τόπο πρόκληση. Η περίπτωση των Βλαχάκηδων.
Η ιεραποστολική πράξη στην ορθόδοξη θεολογική σκέψη δεν μπορεί εύκολα να ταυτιστεί με την πρακτική αυτόκλητων μεταφορέων πολιτισμικών συμβάσεων. Είναι θεολογικό ολίσθημα η επιμονή βίαιου εκχριστιανισμού, ο οποίος μάλιστα συνδέεται με την προσφορά ανθρωπιστικής βοήθειας. Εδώ έγκειται η ιλιγγιώδης διαφορά μεταξύ της χριστιανικής αποστολής και του προσηλυτισμού.
Είναι, όμως, στιγμές που το «Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον υμίν» δίνει ο θεός να επαναλαμβάνεται στην ιστορία, χαρίζοντας μοναδικό ενθουσιασμό.
Η περίπτωση της παρουσίας των Βλαχάκηδων στην αφρικανική ήπειρο στο τέλος του 19ου αιώνα είναι μια ιδιαίτερη ιστορία που χρήζει έντονης μελέτης. Ένας κρητικός μετά από μυθικές περιπέτειες φτάνει στην περιοχή Chirundu της τότε Ροδεσίας και κατορθώνει να γίνει φύλαρχος αριθμώντας σήμερα περισσότερους από 3500 απογόνους, οι οποίοι με υπερηφάνεια φέρουν το επώνυμο του. Δεν είναι τυχαίο, πως ο μεγάλος ηγέτης και πατέρας της δημοκρατίας της Ζάμπιας Dr. Kenneth Kaunda τους ονομάζει «η 64η Φυλή της χώρας». Φανταστείτε φίλοι, τι σημαίνει για έναν ποιμένα μια ολόκληρη κοινότητα να ζητά να επανασυνδεθεί με τη μίτρα της εκκλησίας. Ο υπεύθυνος της κοινότητας Harry Vlahakis, ακολουθώντας την προτροπή του πατέρα του, εδώ και χρόνια ζητά την παρουσία της ορθόδοξης εκκλησίας στην περιοχή του. Εκφράζοντας την έντονη επιθυμία του για πνευματική αναγέννηση, δώρισε στην Μητρόπολη Ζάμπιας ένα μεγάλο οικόπεδο για τη δημιουργία ορθοδόξου χριστιανικού ιεραποστολικού κλιμακίου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η ιδέα του έτυχε ομόφωνης αποδοχής από το συμβούλιο των γηγενών φυλών.
Στις 23 Φεβρουαρίου, η Α.Θ.Μ. τοποθέτησε τον θεμέλιο λίθο για αυτό το μοναδικής σημασίας έργο εν μέσω χορών και τυμπάνων των ντόπιων αδελφών μας."
Η ιεραποστολική πράξη στην ορθόδοξη θεολογική σκέψη δεν μπορεί εύκολα να ταυτιστεί με την πρακτική αυτόκλητων μεταφορέων πολιτισμικών συμβάσεων. Είναι θεολογικό ολίσθημα η επιμονή βίαιου εκχριστιανισμού, ο οποίος μάλιστα συνδέεται με την προσφορά ανθρωπιστικής βοήθειας. Εδώ έγκειται η ιλιγγιώδης διαφορά μεταξύ της χριστιανικής αποστολής και του προσηλυτισμού.
Είναι, όμως, στιγμές που το «Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον υμίν» δίνει ο θεός να επαναλαμβάνεται στην ιστορία, χαρίζοντας μοναδικό ενθουσιασμό.
Η περίπτωση της παρουσίας των Βλαχάκηδων στην αφρικανική ήπειρο στο τέλος του 19ου αιώνα είναι μια ιδιαίτερη ιστορία που χρήζει έντονης μελέτης. Ένας κρητικός μετά από μυθικές περιπέτειες φτάνει στην περιοχή Chirundu της τότε Ροδεσίας και κατορθώνει να γίνει φύλαρχος αριθμώντας σήμερα περισσότερους από 3500 απογόνους, οι οποίοι με υπερηφάνεια φέρουν το επώνυμο του. Δεν είναι τυχαίο, πως ο μεγάλος ηγέτης και πατέρας της δημοκρατίας της Ζάμπιας Dr. Kenneth Kaunda τους ονομάζει «η 64η Φυλή της χώρας». Φανταστείτε φίλοι, τι σημαίνει για έναν ποιμένα μια ολόκληρη κοινότητα να ζητά να επανασυνδεθεί με τη μίτρα της εκκλησίας. Ο υπεύθυνος της κοινότητας Harry Vlahakis, ακολουθώντας την προτροπή του πατέρα του, εδώ και χρόνια ζητά την παρουσία της ορθόδοξης εκκλησίας στην περιοχή του. Εκφράζοντας την έντονη επιθυμία του για πνευματική αναγέννηση, δώρισε στην Μητρόπολη Ζάμπιας ένα μεγάλο οικόπεδο για τη δημιουργία ορθοδόξου χριστιανικού ιεραποστολικού κλιμακίου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η ιδέα του έτυχε ομόφωνης αποδοχής από το συμβούλιο των γηγενών φυλών.
Στις 23 Φεβρουαρίου, η Α.Θ.Μ. τοποθέτησε τον θεμέλιο λίθο για αυτό το μοναδικής σημασίας έργο εν μέσω χορών και τυμπάνων των ντόπιων αδελφών μας."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου