Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

"Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΦΡΙΚΗ..." Πανελλήνιος Χριστιανικός Όμιλος Ορθοδόξου Ιεραποστολής

Πανελλήνιος Χριστιανικός Όμιλος Ορθοδόξου Ιεραποστολής 

Η Αφρική είναι πολύ επικίνδυνη. Κάθε φορά που πηγαίνω στην Ουγκάντα με το ιεραποστολικό μας κλιμάκιο έχω να αντιμετωπίσω δύο μεγάλα θηρία: Την ματαιοδοξία και την υπερηφάνεια.

Στην Αφρική όλοι επιθυμούν να ήταν λευκοί. Ο λευκός γι’ αυτούς συμβολίζει τον πλούτο, την πρόσβαση στα αγαθά που επιθυμούν αλλά δεν μπορούν να έχουν, την υγεία, την άπιαστη ανωτερότητα. Ακόμα και στις διαφημιστικές αφίσες στους δρόμους, τα πρόσωπα είναι ξασπρισμένα για να μοιάζουν σχεδόν λευκά. Ο μύθος για τον καμπάκα, τον πιο ισχυρό βασιλιά της περιοχής, λέει ότι κατάγεται από λευκούς του βορά.
 
Όταν πηγαίνω εκεί που θα ’θελαν όλοι να είναι λευκοί και γιατροί, εγώ ο λευκός γιατρός, αυτομάτως έρχομαι αντιμέτωπος μέ το φούντωμα μέσα στην καρδιά μου δύο θανάσιμων παθών: Της υπερηφάνειας, πως είμαι δήθεν κάτι περισσότερο από αυτούς και της ματαιοδοξίας που επιζητεί να θαυμάζομαι για την δήθεν θυσία πού κάνω γι’ αυτούς. Να αυτοθαυμάζομαι, να με θαυμάζουν οι άλλοι, Ουγκαντέζοι και Έλληνες, να με θαυμάζει ακόμα και ο Θεός, λες και μου το χρωστάει.
Ο Ιατρός κ. Γεώργιος Πολυχρονίδης επί σειρά ετών προσφέρει τις ιατρικές του υπηρεσίες στην Ορθόδοξη ενορία του Αγ. Σπυρίδωνα στο Λουγκουζί στην Ουγκάντα.
 
Αν κάνω πως αγνοώ αυτά τα δύο μου πάθη, είναι σίγουρο πως θα γίνω βορά τους. Τα δύο θηρία καραδοκούν πάντα στην Αφρική.
Η επικίνδυνη Αφρική θα με παρασύρει σίγουρα σε αυτά τα δύο πάθη. Κάθε φορά που πάω εκεί ξέρω πως ή θα υποκύψω στα δύο αναπόφευκτα πάθη μου σαν τον φαρισαίο, ή θα μετανοώ διαρκώς γι’ αυτά, επαγρυπνώντας κάθε φορά με την τελωνική προσευχή: «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, τον υπερήφανο, υπερόπτη και αλαζόνα αμαρτωλό. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με, τον ματαιόδοξο αμαρτωλό».
Η επικίνδυνη Αφρική μπορεί δια της μετανοίας να γίνεται από παγίδα υπερηφάνειας και κενοδοξίας, αφορμή σωτηρίας.
Γεώργιος Πολυχρονίδης Ιατρός Παθολόγος

https://www.ierapostoli.gr/%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b4%cf%85%ce%bd%ce%b7-%ce%b1%cf%86%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%b7/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου